Philips Viva Café Premium HD7835/10 platina

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Café Premium HD7835/10 platina op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

EdKteS 14-07-2013

Mooie vormgeving en kleurstelling, maakt wel flink wat herrie en trilt, maar deed wat het moest doen. Na bijna 2 jaar uitvallen tijdens het koffie zetten.

10zonnetjes 01-06-2013

waardeloos ding....
Het heeft drie smaaksterktemogelijkheden maar daar betaal je ook voor.zie de prijs t.o.v. de andere uitvoeringen...
Het ontkalkingslampje begint elke 2 maanden te branden ongeacht of je wel/niet in een kalkrijk gebied woont. Dat vind ik best raar
............
Maakte vanaf de eerste dag een enorme herrie ( trillend plaatje).En lampjes bleven vaak knipperen
...
Nadat hij er na een paar maanden helemaal mee ophield is hij 3 maanden in reparatie/zoek geweest. toen ik hem terug kreeg bleef de herrie , maar er kwam tenminste weer koffie uit.

Nu - een paar weken na de garantie periode- is hij weer kapot .. een typisch philips verhaal eigenlijk :dezelfde ervaring heb ik met een reeks sonicare tandenborstels

Eerste jaar is hij maanden in reparatie geweest omdat

W_b 03-04-2013

Na een paar maanden teruggestuurd naar Philips ivm lekkage en overmatig trillen. Lekkage verholpen, trillen blijft (pomp zou scheef zitten) Na twee jaar allerlei storingen. Apparaat valt steeds uit na kleine hoeveelheid koffie gemaakt te hebben, soms springt het apparaat spontaan aan, dan weer verwarmt de boiler niet. Resetten helpt niet. Storingen blijven. Is helaas net uit de garantie.
Geen Senseo meer voor mij

Linsey1978 19-10-2012

Na de basis Senseo hadden we gekozen voor dit model, m.n. vanwege het uiterlijk. Helaas bevalt het apparaat niet goed. Het maakt erg veel herrie, het kopje trilt behoorlijk als het gevuld wordt en sinds een tijdje slaat het apparaat spontaan af als je op start drukt...
Wij zijn dus niet echt tevreden met het apparaat qua gebruik en zullen daarom waarschijnlijk voor een ander koffiezetapparaat gaan kijken...

Linsey1978 28-11-2012

Inmiddels is onze senseo voor reparatie weggeweest. Tot nu toe lijkt hij weer goed te werken. De herrie lijkt ook wat minder te zijn.

Officiele reactie van Philips Nederland 22-10-2012

Beste Linsey1978, goed dat u aangeeft dat uw Senseo onder andere spontaan afslaat als u de 1 of 2 kops knop indrukt, dit zou niet mogen uiteraard! Hier is wel een goede oplossing voor door middel van een reparatie.

Op basis van het serienummer of aankoopbewijs kan gekekeken worden of uw Senseo nog binnen de 2 jaar volledige Philips garantie valt.

Vriendelijk willen wij u daarom verzoeken contact op te nemen met onze klantenservice.

M. Leliveld 12-09-2012

Zie mijn review van 18-05-2011. Dit weekend gooi ik hem bij het grof vuil. Net een jaar oud. Ding lekt met grote vieze natte plassen onder het apparaat, maakt herrie en de kopjes trillen van het plateau af. Nooit meer een dure Senseo. Kwaliteit en levensduur is rampzalig. Philips schaad op deze manier echt z'n naam door dit soort rommel op de markt te zetten.

KoffieBo0N 25-08-2012

We hebben nu de laatste weken/maand verschillenden van deze Senseo-apparaten gehad.
De eerste hadden we bij de BCC gekocht. Deze was na twee weken kapot. Vervolgens weer ingeleverd bij de BCC die het apparaat aanbood voor reparatie. Na drie weken ontving BCC de Senseo van Philips gerepareerd terug. Na enkele dagen was hij weer kapot. We kregen toen van BCC het volledige aankoopbedrag terug.
Mijn ouders houden behoorlijk van Senseo, dus wilden nog een poging wagen; we hebben de Senseo nu gekocht bij Modern.nl gekocht. Deze webshop, warempel een officiële Philips-dealer, niet bepaald goed. De eerste verpakking was reeds geopend en zwaar beschadigd, waarop we de Senseo terug hebben gestuurd en in plaats daarvoor een "nieuwe" ontvangen. Deze doos van het apparaat was nóg zwaarder beschadigd, er bleek nieteens de 'juiste' Senseo in te zitten (een ander typenummer) en hij was ook nog eens kapot. Vandaar dat we restitutie van het aankoopbedrag aanvroegen.
Over de duurzaamheid ben ik dus totaal niet te spreken, en het After-Sale-beleid van Philips wordt je nou ook weer niet bepaald vrolijk van.
Verder is het apparaat simpel in bediening, aan de onderkant drie knoppen waarvan een om hem aan te zetten en twee knoppen om het aantal kopjes aan te geven. Op het deksel zit een knop om de sterkte (oftewel de hoeveelheid water) aan te geven. Ook zit er een lampje op wanneer het ding ontkalkt moet worden. Hij is dan ook simpel in gebruik voor bijvoorbeeld ouderen, weinig poespas.
Het apparaat zelf vind ik een beetje lomp, maar da's puur persoonlijk! Hij voelt behoorlijk plastic aan.
Of het apparaat voldoende mogelijkheden heeft moet je zelf maar uitvogelen, een espressomachine van 500 euro zou er waarschijnlijk meer hebben.
En de smaak, ik vind de koffie persoonlijk niet te zuipen, maar smaken verschillen! Mijn ouders houden wel van de koffie en vinden deze koffie lekkerder dan hun voorgaande apparaat.

Conclusie: ik zou deze Senseo niet aanbevelen door de baggere kwaliteit en slechte service van Philips (lees: Philips, dus hun manier van repareren).

Tom321 23-04-2012

Nog geen jaar in bezit,
- mooi apparaat
- maakt redelijk wat herrie.
- De hendel boven op gaat niet altijd even soepel.
- Na enkele weken begon het apparaat te lekken.
- En nu doet hij het helemaal niet meer!
Voor mij was dit het laatste PHILIPS apparaat.
Nu nog kijken of we garantie kunnen krijgen.

Officiele reactie van Philips Nederland 26-04-2012

Beste Tom321,

bedankt voor het review! Het zou niet mogen dat uw Senseo niet meer functioneert!

Wist u dat u 2 jaar fabrieksgarantie op het apparaat heeft? Aan de hand van het serienummer kan er bepaald worden of u nog garantie heeft, indien dit het geval is kan er direct een passende oplossing aangeboden worden.

Raksha 07-05-2012

Heb dit apparaat ook en is na een jaar problemen gaan geven met steeds tgijdens het zetten uit te gaan. Na diverse keren met de juiste spullen schoongemaakt te hebben heeft hij het nu defintief begeven. Ben erg teleurgesgteld in dit apparaat. Terwijl de vorige nooit problemen gaf. JS.

Tom321 09-05-2012

Op 24 april verstuurd naar E-care in Duiven.
Gisteren, 7 mei, hebben we hem weer gerepareerd thuis gestuurd gekregen.
Nu maar weer hopen dat hij het blijft doen!
Tot nu toe prima service, had het alleen netter gevonden als er aangekondigd wordt dat het pakket weer retour gezonden wordt.

ernest666 22-04-2012

bij koffie zetten trilt de kop er af , antie slip aan gebracht , hadden ze bij philips eerder aan moette denken ! waterbak mocht meer inhoud .smaak daar moet je zelf mee aan komen , max havelaar of fairtrade pads !

Argus 01-03-2012

In een woord een uitstekend apparaat!
Dit is mijn 8e SenSeo heb er 2 in huis boven en beneden.
Verschillende types nooit problemen.
De één is wat makkelijker schoonmaken dan de ander.
Mensen die de cijfers 1 en 2 geven horen niet in een review thuis bijvoorbeeld vormgeving een 1, mogelijkheden een 1, gebruiksgemak 1 tja wat moet ik daar van zeggen. al mijn toestellen hebben hooguit 5 mogelijkheden de sipelste hebben er 3 1 kopje, 2 kopjes en een aan en uit knop. sommigen kun je de hoeveelheid instellen etc. etc.
Duurzaamheid als ze 2 jaar draaien, kost het €50,00 per jaar meestal gaan ze langer mee, op het terras ben je dit bedrag zomaar kwijt. Ach waar praten we over. Alles naar prijs kwaliteit verhouding.
En als hij defect is, is de service prima als je het in een winkel gekocht heb.
Wat mij betreft koop het gewoon een fantastisch ding.

JCB111 15-02-2012

Onze oude, eerste generatie, Senseo werkte 6 jaren prima en hebben we alleen vervangen vanwege oxidatie in de kop.
Dit apparaat is erg slecht. Hij schudt zo hard dat de
kopjes er bijna van af trillen.
Lampje voor ontkalken blijft constant branden (ontkalken doen we regelmatig).
Het apparaat is recentelijk niet meer te gebruiken: halverwege een kopje slaat hij volledig af.
Heb trouwens ook al gemerkt dat hij zich zo nu en dan zelf aanzet???
Smaak is trouwens wel goed, zelfs wat beter.

Hans
Kortom: waardeloos. Philips: "Lets make things worse"

Officiele reactie van Philips Nederland 25-02-2012

Beste JCB111,

Wij hebben uw post gelezen en zouden heel graag met u in contact willen komen. Daarom willen wij u via deze weg verzoeken om telefonisch contact met Philips Webcare op te nemen.

U kunt ons bereiken van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur op het volgend telefoonnummer: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m). Vergeet niet om uw dossiernummer bij de hand te houden als u contact met ons opneemt, uw dossiernummer is: 50-972828728.

Wij hopen u snel te woord te mogen staan!

Argus 01-03-2012

Beste Hans,

Je kunt het apparaat instellen stand 1 sterk 40%, stand 2 gemiddeld 60% en stand 3 80%> voor mij te slap.
Zo kun je de sterkte van je koffie bepalen en de hoeveelheid.

Groet,

Argus

willem33 18-09-2011

Apparaat maakt erg veel herrie. Na twee maanden lekkage bij koffieuitloop. Opgestuurd naar servicedienst. Lekkage verholpen. Pomp zou scheef zijn gemonteerd, was hersteld. Trillen is echter niet verminderd.
Controlampje ontkalken gaat iedere twee maanden branden. Dure ontkalkers van Philips gebruik ik niet, er zijn goedkopere producten.
Zou dit apparaat niet meer kopen, is de meerprijs t.a.v. standaardapparaat niet waard. Koffie smaakt niet beter en het instellen van de hoeveelheid koffie doe je niet.

W_b 10-04-2013

Update.
Na twee jaar: storing na storing: uitvallen, halve kopjes koffie, ontkalken functie werkt niet meer, apparaat gaat spontaan aan of uit. resetten heeft geen effect. Teruggebracht naar BCC. Garantie is drie maanden verstreken. Reactie: we krijgen veel klachten over deze apparaten, reparatie is erg duur, koop maar een nieuwe.
Niet dus, ik ga weer filterkoffie drinken, smaakt toch beter.

M. Leliveld 18-05-2011

We hebben sinds het bestaan van de Senseo´s nu twee apparaten versleten. Aangezien we niet zonder koffie kunnen is dit model nu de 3e waar we voor hebben gekozen en waar we hopelijk weer wat plezier aan gaan hebben. Omdat het de wat duurdere uit de Senseo Serie is verwacht je wel wat meer en ja hoor je krijgt meer. Een enorme bak herrie. Het apparaat is veel lawaaieriger bij het activeren voor de koffie. Het trilt en rammelt aan alle kanten. Mooi apparaat om te zien maar om nu nu te zeggen dat we er op vooruit zijn gegaan nee dus. Koop gerust het basis model. Hele grote kans dat deze apparaten veel stiller zijn zoals we waren gewend.

Officiele reactie van Philips Nederland 26-09-2012

Geachte M. Leliveld, vervelend dat u niet tevreden bent over de kwaliteit van de HD7835.

U heeft op uw Senseo 2 volledige jaren Philips garantie. Aangezien u aan geeft dat deze net een jaar oud is, zou hij hier binnen kunnen vallen.

Mocht u toch besluiten de Senseo te laten repareren, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de Philips klanten service.

Colla 01-04-2011

Waar is een nieuw model van de RVS uitvoering gebleven, daar betalen ze 2de hands nog grof geld voor.
Nee nu hebben we naar 6 jaar afscheid moeten nemen van een geweldig apparaat en werd ons de Senseo HD 7835 aan bevolen.
Een homp van plastic, maakt lawaai alsof er een vliegtuig op stijgt en lekt meer koffie aan de onderkant dan er in het kopje komt.
Door de hype van het nieuwe koffie zetten is de koffie beter geworden maar de apparaten van steeds slechtere kwaliteit.
Vertel me aub waar ik dat vreemde haakse veertje van de RVS Senseo kan kopen dat afgebroken is dan kan ik mijn oude Senseo weer gebruiken en dat nieuwe prul naar de Rd4 brengen, want zo iets durf ik nog niet cadeaux te doen aan iemand.

Annet T 29-03-2011

---------- update review 29-03-2011 ----------
Bij deze even een update van ons Senseo avontuur.
Vandaag kwam onze Senseo na de 2e "reparatie" retour.
Op het reparatierapport stond dat de padhouder vervangen was. Geen idee wat dat met onze klacht, namelijk het lekken via de lage achterwand van de koffieuitloop, te maken heeft dus het vertrouwen op een goede afloop was er niet. Helaas bleek bij het eerste kopje koffie zetten dat er totaal niets aan het probleem gedaan was en de koffie lekte net zoals voorheen langs het apparaat naar beneden i.p.v. uit de 2 gaatjes van de uitloop boven het kopje. Morgen sturen we hem dus voor de derde keer retour. Wordt vervolgd ben ik bang voor...... het lijkt wel een constructiefout van het apparaat.

---------- oude review 21-03-2011 ----------
In december 2010 hebben we dit apparaat gekocht.
Vanaf het begin lekte er een klein beetje koffie over de achterrand van de uitloop. Dit loopt langs de Senseo naar beneden en belandt uiteindelijk (als het via wat kieren door de bodem is) op het aanrecht. Al met al een vieze smeerboel.

Met Philips gebeld voor een ander apparaat, maar dit wilden ze niet. Moest hem ter reparatie aanbieden. Gevraagd of ik dan een leenapparaat kon krijgen, maar dit deden ze niet. Philips zou mij een antwoordnummer mailen waar ik hem heen moest sturen, maar dit heb ik nooit ontvangen.

Na een paar maanden koffie gezet te hebben met stukken keukenrol erbij was ik het zo zat dat ik een Inventum heb gekocht en de Senseo naar mijn leverancier gestuurd. (We wilden natuurlijk niet zonder koffiezetapparaat zitten.) Na een paar weken kwam de Senseo retour. Helaas bleek bij het eerste kopje koffie zetten dat er niets aan het probleem was gedaan. Nog steeds lekkende koffie over de achterrand van de koffieuitloop. Morgen gaat de Senseo, die slechts 3 maanden oud is, voor de 2e keer voor reparatie retour.

Gezien de zeer slechte service van Philips voor mij geen Senseo meer! Ben benieuwd hoe Philips dit nu uiteindelijk gaat oplossen.

rinie8 18-02-2011

ik had moeite om mijn lichtje uit te krijgen na het ontkalken maar dat is inmiddels gelukt ! voor de rest is het een goed apparaat en ben ik zeer tevreden !

rakisr 01-01-2011

Apparaat trilt vreselijk. Gebeld met Helpdesk Philips, zij dachten dat het aan het onderplaatje lag en hebben (zeer snel, goede service) nieuw plaatje gestuurd. Helaas geen succes, klacht blijft. Vandaag reactie aan Philips gestuurd dat ik graag geld terug wil. Apparaat maakt lekkere koffie en ziet er mooi uit, maar met zoveel kabaal hoef ik 'm niet.

Anoniem 04-12-2010

TOP!!
In de kleine 10 jaar dat Senseo bestaat, 3 machines versleten. Paar maanden geleden ging de 3e stuk en haddan we het wel gehad met die machines. Overgestapt op een Dolce Gusto, maar erg duur in gebruik.....40 euro aan cups vliegen er in één maandje doorheen.
Dan toch maar weer een padmachine ernaast.
Gekeken op reviewsites (ook buitenland) en daarop kwam deze machine steeds als beste eruit. Drie weken geleden gekocht en hij bevalt ons zeer goed (beter dan de Senseo's en Petra machines ervoor.
Gelukkig kan je bij deze machine de hoeveelheid water kiezen per kopje: expresso formaat, normaal senseo en extra groot (mokformaat), en dat geldt natuurlijk ook voor twee koppen stand. Hij is een stuk sneller dan de oude types senseo's: binnen 30sec heb je een heerlijke kop vrij hete koffie. De schuimkraag is ook sterk verbeterd en misschien voor sommigen iets teveel van het goede. Dacht dat Petra electronic hier patent op had, maar deze Viva Premium geeft écht een hele dikke cremelaag van wel 2cm dik. Tijdens het brouwen bromt de machine, maar lang niet zoveel lawaai als bij mijn vorige machines. Ook bezit deze machine een automatische ontkalkingsprogramma welke zeer eenvoudig is (was bij mijn vorige Petra zeer omslachtig en dus een crime). De machine is zeer mooi afgewerkt met alauminium en rvs. Niets trilt tijdens gebruik, kortom alles ziet en voelt degelijk aan. In de doos zat gratis een pakje pads en twee glazen. Mag ook best want hij is vrij duur voor een padmachine zonder ektra's als melkopschuimer, display e.d.

Plus:
-waterhoeveelheid regelbaar; klein, normaal en mok.
-zeer dikke cremelaag van 2 cm! op je koffie.
-goed heet bakkie binnen 30 seconden.
-mooie en degelijke afwerking met aluminium en rvs.
-eenvoudige volautomatische ontkalkingsprogramma.
-vrij stil dan vorige padmachines (Petra en Philips).

Min:
-vrij prijzig.
-eenvoudig; geen melkopschuimer of digitale display.
-duurzaamheid na verloop van tijd?

Mart Bakker 09-11-2010

Makkelijk in gebruik te nemen. Koffie snel klaar.
Padhouder en waterreservoir makkelijk schoon te maken.
Koffiesterkte te reguleren, is fijn. Koffie is goed warm, schuimkraag is stevig. Onderzetter trilt een beetje. Geluid niet storend.